Kalorie v červeném víně. Záleží na nich?

Kalorie v červeném víně. Záleží na nich?

Udělá z vás červené víno tlouštíky? Podívejme se společně na odpovědi. Na to, že kalorie v červeném víně vlastně nejsou problém. Tím reálným problémem, kterého by se člověk měl bát, může být maximálně hlava 🙂 

Kalorie v červeném víně nejsou problém

Prvním důležitým faktem, který je potřeba si říct je to, že červené víno má kalorie „ukryté“ především ve formě alkoholu.

Obrázek ukazuje průměrné kalorie daných vín v závislosti na procentuálním poměru alkoholu. V zeleném bloku hledejme průměrné, nejčastější hodnoty. Suchá vína jsou prezentována v prostředním sloupci, ta sladká v pravém (jedná se o kalorie ve 150 ml vína). V této souvislosti by vás mohlo zajímat, jak se měří cukernatost vína nebo jak dle cukernatosti rozdělujeme jednotlivá vína do příslušných kategorií.

Dobrou zprávou je, že většina červených vín jsou takzvaně „low carb„, mají nízký obsah sacharidů. Špatnou zprávou je naopak fakt, že pitím vína „oblbujeme“ svůj mozek, ve kterém je vyvoláván pocit hladu.

Jak řekl Dr. Edward Miller (Wine & Health): Nikdo pod vlivem alkoholu nesáhne dobrovolně po salátu!

Studie, která byla provedena na Purdue University zjistila, že i mírná konzumace alkoholu zvyšuje chuť po soli a tucích. Tudíž se nám jako nejlepší jídla k pití alkoholu mohou zdát nezdravé věci. I proto je po alkoholovém dýchánku naprosto neodolatelnou snídaní slanina a míchaná vejce.

V šedesátých letech minulého století existovala populární dieta zvaná „Drinking Man´s diet“ („dieta nasávajícího muže“ – hodně volný překlad). Hlavní myšlenkou bylo nahrazení cukrů a škrobu za alkohol. To vše vzniklo na základě pozorování, jak těžcí alkoholici rychle hubnou. Nicméně se již moc nedomýšlely „vedlejší efekty“ jako například rakovina, problémy s játry a podobně. Takže bohužel, musíme vás zklamat, popíjením velkého množství sice můžete zhubnout, ale rozhodně z tohoto zápasu neodejdete jako vítěz.

Jak zůstat zdravý a zároveň si dopřávat lahodné červené víno

Když se bavíme o kaloriích, jde nám především o udržení štíhlého těla. Pokud toho chceme docílit, respektive neměnit aktuální stav, tak je základem dodržovat dávky, které si dopřejeme. Mnohé však nepotěšíme tím, že jako ideální dávka se uvádí 150-200 ml, tedy klasická „dvojka“. Doporučenou dávkou je tedy 1 sklenka vína (ne ta níže), u které se nemusíte bát, že byste huntovali vaše tělo (pokud si nedopřejete i další alkohol). Ideálně sklenku doplňte ještě malou „protein-friendly“ svačinkou (před pitím), tím se vyhnete pocitu hladovění a následné touze po tučném jídle.

via GIPHY

Jak si dopřát o sklenku více?

Máme pro vás tip – Vypoťte si další sklenku 🙂 Ano, pokud nezapomínáte na fyzickou aktivitu, opravdu ničemu neuškodí (NEJSME DOKTOŘI!), když si čas od času dáte sklenky dvě… (chápeme…). A ne, nepočítá se běh pro novou lahev!

Další články